Mijn naam is Gerwin Hovestad inmiddels 30 jaar actief in de martial arts o.a. Judo , Kungfu , Wing chun , Jeet kune do , boksen en Escrima.
Na het behalen van mijn CIOS diploma , ben ik gaan werken als docent in sport en bewegen.
Ik heb in diverse sporten lesgegeven zoals fitnesstraining , zwemlessen , Judo , zelfverdediging , hardlopen en sportklimmen etc.
Onder andere voor verschillende afdelingen binnen de Overheidssector.

Mijn visie is het begeleiden en trainen van mensen en hun bewegingsvreugde bij brengen. Zodat een ieder zowel fysiek als mentaal in harmonie blijft.

KRACHTTRAINING

De lessen worden gedaan met eigenlichaamsgewicht en/of kleine trainings middelen. zoals: Slamball, kettelbelt, medicinebal etc.

Doel: sterker en fitter worden.

CONDITIE

Deze lessen worden gecombineerd met kracht oefeningen, ook hier word gebruik gemaakt van eigenlichaamsgewicht en van kleine trainings middelen. Doel: Afvallen, sterker en fitter worden (Spier, hart/long functie verbeteren.)

COOL RUNNING

Als het voorjaar wordt starten veel mensen met hardlopen. De conditie is niet zo goed en met de zomer in zicht en wat extra kilo’s kwijt kan misschien ook geen kwaad. Hoe moeilijk kan het zijn, dat hardlopen? Je begint gewoon…. Toch?

Mis! Naast voetbal is er geen sport die voor zoveel blessures zorgt als hardlopen. Een goed schema en kennis van techniek is dus zeker geen overbodige luxe. Wie fijn wil hardlopen doet er goed aan kracht en mobiliteit te trainen. Zo ontstaat er een goede balans en verklein je de blessurekans.

COOL RUNNING biedt uitkomst! Het is een totaalprogramma voor hardlopers van alle niveaus. Het biedt de juiste inzichten, opbouwschema’s, kracht- en techniektraining om blessurevrij jouw beste resultaten neer te zetten!

COOL RUNNING kun je volgen bij . Nodotraining.nl Voor meer informatie neem dan even contact op.

ZWEMMEN

Verbeteren van een zwemslag (bv. ter voorbereiding van een wedstrijd of tocht.)

THE NOBLE ART OF SELF DEFENCE

Vuistvechten: een sport die al in de Griekse en Romeinse tijden werden beoefend. Boksen is een spel van ontwijken en verdedigen, met gebruik van handschoenen.

Boksen:

  • goed voor conditie en fitter te worden
  • als spel (techniek en tactiek)
  • Verdediging (zelf beheersing, zelf vertrouwen krijgen)

ESKRIMA: EEN FILIPPIJNSE KRIJGKUNST

Eskrima is ontstaan en verder ontwikkeld in tijden van onderlingen stammen oorlogen en gebruikt tegen de Spaanse overheersing.

Bij Eskrima leer je zowel gewapend als ongewapend vechten en verdediging.

Een belangrijk training attribuut is de rotanstok (70cm)

JEET KUNE DO : DE WEG VAN DE ONDERSCHEPPENDE VUIST

Bruce Lee heeft deze stijl ontwikkeld. Lee was niet alleen film acteur maar tevens ook bezig met de oosterse krijg / vecht kunsten te beoefenen. Zijn visie was: niet te veel vast te zitten aan vaste bewegingen en oude tradities.

In Jeet kune do zitten vechtstijlen van: Judo , Wing chun , Boksen, schermen en Muay Thai.

JUDO: BETEKEND ZACHTE WEG

Een budo sport wat is ontstaan in de 19e eeuw te Japan (Jigaro Kano).

Van oorsprong zitten er technieken in het Judo, die uit het oude Jiujitsu komen. Deze krijgkunst werd gebruikt op het slagveld in de tijd van de samurai’s. Judo is een verdedigingsport, goed voor lichaam, geest en heeft ook pedagogische waarde.

ZELFVERDEDIGING: HET KUNNEN VERDEDIGEN TEGEN OF WEERBAARDER WORDEN…

Eenvoudige technieken uit diverse vechtkunsten zoals : Judo ,Wing chun , Eskrima en Jeet kune do.